Jak błonnik może uchronić Cię przed nowotworem …

Nowotwory jelita grubego stanowią bardzo poważny problem w społeczeństwach wysoko rozwiniętych

Nowotwór złośliwy rozwijający się w okrężnicy, wyrostku robaczkowym lub odbytnicy jest przyczyną 655 000 zgonów w ciągu roku na świecie. Najwyższe wskaźniki zapadalności notuje się w Europie Zachodniej oraz w Ameryce Północnej. W Polsce ten typ nowotworu zajmuje niechlubne 2 miejsce wśród przyczyn zgonów na nowotwory złośliwe.
Z pomocą pacjentom przychodzą coraz nowocześniejsze metody medycyny konwencjonalnej – zarówno diagnostyki, jak i leczenia.
Jednak to mała pociecha jeżeli wyobrazisz sobie, że ten problem może wystąpić u CIEBIE !  Dlatego wykorzystaj stare, profilaktyczne, mające już kilka tysięcy lat – Zasady Medycyny Chińskiej:

  1. Lepiej zapobiegać niż leczyć 
  2. Niech żywność będzie Twym lekiem, a lek Twym pożywieniem

Skoro w punkcie drugim mowa jest o pożywieniu, to nie musisz się zbytnio zastanawiać dlaczego statystyka jest tak bezlitosna dla społeczeństw wysokorozwiniętych. Prawdopodobnie Ty także zauważyłeś, że:

Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat, w krajach rozwiniętych zmienił się sposób odżywiania na wybitnie szkodliwy. Wprowadzamy coraz bardziej przetworzone pokarmy /cukier, biała mąka itd./, z których usunięto witaminy i oligo-elementy, nieodzowne katalizatory do podtrzymania dobrego zdrowia. Coraz częściej spożywa się konserwy i przemysłowo przerabiane potrawy. Zjadamy „polepszacze” smaku i wyglądu, konserwanty, barwniki, emulgatory, fluor w pastach do zębów, i wiele innych trucizn. Do tego doszło nadużywanie mięsa (spożywanego niekiedy aż do trzech razy dziennie w nadmiernych ilościach), nadużywanie tłuszczów zwierzęcych, nadużywanie tłuszczów „zwanych roślinnymi”, a pochodzących z olejów rafinowanych w wysokich temperaturach i w kontakcie z niklem i wodorem – których wzór chemiczny staje się w ten sposób sprzeczny z naturą. Dodatkowo jemy zbyt szybko i niedostatecznie rozdrabniamy pokarm w ustach !

układ trawienny człowiekaW takich uwarunkowaniach żywieniowych możesz być pewien, że enzymy zawarte w ślinie niedokładnie zmieszają się z pokarmem, a gdy dostanie się on do żołądka, soki trawienne nie dadzą rady go całkowicie strawić i pokarm – zamiast w żołądku – rozkłada się dopiero w jelitach, co spowalnia proces trawienny. Z tego powodu resztki pozostają w jelitach dłużej niż to jest konieczne. Jeżeli nie zostaną szybko wydalone, to masy pokarmowe stają się suche i zbite, aż w końcu przywierają do ścian jelit tworząc toksyczne złogi, które … utrudniają pracę jelit i zaburzają ich podstawową funkcję: wchłanianie substancji odżywczych !

U większości ludzi w średnim wieku, w jelitach zalega mnóstwo niestrawionej treści pokarmowej – która przywarła do ścian jelita grubego. Szacuje się, że może jej być nawet kilka kilogramów ! Ta niestrawiona materia jest bardzo toksyczna, osłabia system odpornościowy organizmu. Jest także przyczyną przykrych dolegliwości typu gazy, wzdęcia i inne zaburzenia działania układu pokarmowego, a ostatecznie może być przyczyną powstania Nowotworu !!!

Jak widzisz proces trawienia i wydalania ma kluczowe znaczenie dla Twojego zdrowia !

W jaki sposób możesz zapobiec tej „niezdrowej” sytuacji ? Doświadczenie uczy, że to co najprostsze i zgodne z naturą jest najlepsze, więc składniki prawidłowej diety powinny być w miarę możliwości naturalne, jak najmniej przetworzone, świeże i urozmaicone. Wykorzystaj także opracowany specjalnie dla CiebieProgram Styl Życia z TIENS – TO NIE JEST KOLEJNA DIETA !

Ostatnio badania naukowe wykazały, że jednym z najbardziej potrzebnych i drogocennych składników żywności, który ma wpływ na poprawę pracy jelit jest BŁONNIK. Ten niepozorny składnik pokarmu człowieka może mieć naprawdę zbawienne działanie na pracę układu trawiennego.

Błonnik składa się z następujących substancji: pektyny, celuloza, ligniny, hemiceluloza, oraz śluzy. Wszystkie te substancje odkładają się na ścianach komórkowych roślin, a więc pokarmami bogatymi w błonnik są przede wszystkim owoce oraz warzywa.

Błonnik nie tylko zwiększa objętość pokarmu w żołądku, lecz także przyspiesza proces trawienia i przeciwdziała uciążliwym zaparciom. Zalety błonnika:

  • sprzyja zwielokrotnianiu ilości potrzebnej flory bakteryjnej
  • wpływa na zachowanie właściwego pH w jelitach
  • usuwa znaczne ilości toksyn i ubocznych produktów przemiany materii z organizmu, dzięki czemu przeciwdziała nowotworom jelita grubego oraz nowotworom okrężnicy
  • wchłania wodę i wypełniając żołądek likwiduje uczucie głodu – co jest istotne dla osób walczących z nadwagą

Znaczący wpływ BŁONNIKA na właściwą pracę całego układu trawiennego, upoważnia do stwierdzenia, że powinien być włączony jako stały składnik naszej codziennej diety.

Gdzie możesz pozyskać błonnik dla Twojego organizmu ?

produkty spożywcze bogate w błonnikTen składnik pokarmu znajduje się przede wszystkim z warzywach i owocach, na przykład w roślinach strączkowych. Można go również odnaleźć w produktach zbożowych, takich jak: pieczywo razowe, makarony oraz kasze. Błonnik znajduje się także w orzechach, które mogą być świetną przekąską i z powodzeniem zastąpić paluszki lub chipsy.
Wiele produktów spożywczych jest pozbawionych błonnika np.: alkohole, produkty tłuszczowe, czy też mięsa.
sałatka warzywnaWarto więc zwrócić szczególną uwagę na to, jaką dietę stosuje się na co dzień i czy jest ona wzbogacona w drogocenny błonnik.

Stała degradacja jakości dostępnego pożywienia – związana z intensyfikacją nawożenia, sposobem obróbki na skalę przemysłową oraz jego modyfikacje genetyczne powodują, że w dostępnych na rynku produktach zaczyna brakować potrzebnych organizmowi składników – w tym błonnika.

z błonnikiem utrzymasz dobrą figuręTu w sukurs przychodzi na szczęście możliwość Suplementacji  Twojej diety:

>>> ZOBACZ Suplement Chitosan

>>> ZOBACZ Suplement Inner Wellness / Digest Natural

>>> ZOBACZ Suplement Syrop FOS

>>> ZOBACZ Suplement BANTING – Tabletki

>>> ZOBACZ Suplement Capsilite

Proponowana przez Grupę TIENS koncepcja dbałości o zdrowie – obejmuje
w zakresie SUPLEMENTACJI cztery etapy:

=> Oczyszczanie => Uzupełnianie => Wzmacnianie => Równoważenie

PAMIĘTAJ:  JAK TRAWISZ  – TAK ŻYJESZ !

Uwaga, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady zapoznajemy Cię z zapisami:
1. Pamiętaj, że bardzo ważny jest zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia.
2. Istnieje wiele czynników ryzyka choroby, a zmiana jednego z tych czynników ryzyka może
wywierać korzystny wpływ, lub nie wywierać go.

Zapoznaj się z Notą Prawną  >>> TUTAJ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *