Czy dbasz o zdrowy sen Twoich bliskich

Motto tego artykułu: „Zdrowy Sen to najważniejszy punkt dnia”

Zgodnie z koncepcją Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, aby pozostać zdrowym należy skierować:
– 30% swoich wysiłków na korygowanie dolegliwości
– 70% wysiłków na zachowanie dobrego stanu zdrowia

W zakresie korygowania dolegliwości: 

jak wyjaśniają praktycy medycyny chińskiej – ludzie mogą przywrócić równowagę organom wewnętrznym poprzez przyswajanie niezbędnych składników odżywczych z żywności, czy suplementów diety lub innych preparatów naturalnych.

Gdy mówimy o zachowaniu zdrowia:

oznacza to, że powinniśmy się skupić na kształtowaniu dobrych nawyków takich jak:
– regularny, zdrowy sen
zdrowa dieta
ćwiczenia fizyczne
oraz na innych aspektach zdrowego trybu życia.

Jedną z naturalnych, stałych funkcji organizmu jest eliminacja toksyn.

dziewczyna w pościeliBrak snu może mieć negatywny wpływ na ten proces i w rezultacie na nasze zdrowie. Badając cykl detoksykacji stwierdzono, że pomiędzy 21.00 a 23.00 układ limfatyczny organizmu zaczyna wydalać toksyny, więc nie należy tego procesu zakłócać. Następnie proces ten przenosi się do wątroby, która eliminuje toksyny od 23.00 do 01.00, a na koniec jelito wykonuje swoją pracę od 01.00 do 03.00. Tymczasem szpik produkuje komórki krwi od północy do około 4.00. Te trzy etapy wymienione powyżej zachodzą podczas snu. Między 3.00 a 5.00 rano, kiedy płuca zaczynają wydalać toksyny, powinniśmy być ciepło okryci. Od 5.00 do 7.00 to doskonały czas dla jelit by oczyścić ciało z toksyn.
Organizacja dnia z uwzględnieniem cyklu detoksykacji, oraz zapewnienie dobrego snu nie tylko doda energii i wzmocni organizm, lecz także doda urody.
Jest takie powiedzenie: kobieta, która dobrze śpi oraz unika szkodliwych substancji jest najpiękniejszą kobietą. Mówiąc o mężczyznach, można powiedzieć to samo!

Żyjąc w biegu, by sprostać wszystkim codziennym obowiązkom – takim, jak praca, szkoła, rodzina i obowiązki domowe – śpisz mniej uważając, że nie wpłynie to na twoje zdrowie. Takie przekonanie jest jednym z najczęściej popełnianych błędów i wiele osób nie ma świadomości, jak bardzo sobie tym szkodzi. Bo sen nie jest tylko „odpoczynkiem” dla mózgu i ciała. Sen jest niezbędny dla zdrowia, zarówno psychicznego jak i fizycznego. Odgrywa ważną rolę w procesie przemiany materii, zapewnia sprawność umysłową, wspomaga system odpornościowy i przynosi wiele innych korzyści. Co ciekawe – sen jest w dalszym ciągu wielką tajemnicą dla naukowców.

W tym temacie, sami zadajemy sobie wiele pytań – jak np:
– dlaczego człowiek potrzebuje tak dużo snu?
– czym tak naprawdę jest sen?

Odpowiedzi może być wiele, ale jedno jest pewne – ludzie potrzebują snu dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. Wbrew naszym przekonaniom, ciało i umysł nie odpoczywają podczas snu, lecz ciężko pracują. Sen pozwala na utrwalenie wspomnień oraz pomaga posortować ogromną ilość wiadomości zgromadzonych w ciągu całego dnia. Sen służy też ciału, które w tym czasie regeneruje się, buduje mięśnie i wytwarza niezbędne hormony. Po dobrze przespanej nocy, człowiek myśli jasno, reaguje szybko i ma dobry humor. Natomiast brak snu może spowodować wzrost ciśnienia oraz problemy z sercem.

Człowiek śpiąc spędza około 1/3 swojego życia. Dlatego Tradycyjna Medycyna Chińska głosi, że sen jest najmniej kosztowną i dostępną dla każdego metodą zachowania zdrowia i sprzyja długowieczności. Medycyna zachodnia również docenia wartość snu, uznając go za jedną z podstawowych potrzeb organizmu człowieka. Jest on bowiem niezbędny dla zachowania zdrowia nie tylko ciała, ale i umysłu.

Molecular ThoughtsSen regeneruje organizm, a jego niedobory odbijają się niekorzystnie na naszym samopoczuciu i wyglądzie. Jedną z podstawowych funkcji snu jest „wyłączenie” aktywności ośrodkowego układu nerwowego. W tym czasie zaczyna się jego „odnowa”, czyli mózg naprawia wszelkie „uszkodzenia”, porządkuje i zapamiętuje nowe informacje. Oznacza to, że sen „oczyszcza” mózg, a w czasie snu włączają się określone mechanizmy biochemiczne – odpowiedzialne za pamięć długotrwałą. Sen ma także wpływ na działanie układu odpornościowego i na wydzielanie niektórych hormonów, np. hormonu wzrostu.

Jaka jest optymalna ilość snu?

Niezbędna ilość snu jest różna dla różnych osób i dodatkowo zmienia się z wiekiem. Większość dorosłych potrzebuje go od 7 do 9 godzin. Niemowlęta śpią około 16-18 godzin, przedszkolaki powinny spać 11-12 godzin, a dzieci i nastolatki co najmniej 10 godzin.
Sen jest procesem ściśle związanym z naszym zegarem biologicznym, dlatego największe zmęczenie odczuwamy między 24.00 a 7.00 rano i między 13.00 a 16.00. Należy pamiętać, że ważna jest nie tylko ilość snu, ale także jego jakość. Po dobrze przespanej nocy człowiek czuje się lepiej, jest bardziej produktywny, skupiony, zrównoważony emocjonalnie i ma wystarczająco dużo energii na cały dzień.
Niezwykle istotna jest dbałość o swoje dobre samopoczucie. Poniże wskazówki mogą pomóc ci osiągnąć jak najlepszą jakość snu:
– Kładź się spać i wstawaj zawsze o tej samej porze, nawet w dni wolne.
– Unikaj picia napojów z kofeiną, alkoholi, a także nie pal przed snem.
– Nie spożywaj dużych posiłków, ani dużych ilości napoi przed snem.
– Odpręż się przed snem – na przykład: weź relaksującą kąpiel lub poczytaj książkę.
– Jeśli to możliwe, nie zażywaj leków, które mogą zaburzyć twój sen.

Aby zapewnić sobie lepszy – zdrowszy sen, należy również zadbać o swoje otoczenie w sypialni:

  • Dobrym pomysłem jest pozbycie się wszystkich przedmiotów, które przeszkadzają lub odciągają nas od snu – na przykład jasne światło, TV czy komputer,
  • Utrzymywanie w sypialni niższej temperatury może również zapewnić lepszy sen,
  • Jedną z najważniejszych rzeczy jest materac. Nie bez kozery stare ludowe przysłowie mówi „jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz”. 

Materac terapeutycznyGrupa Tiens ma w swojej ofercie materac, opracowany z uwzględnieniem zasad tradycyjnej medycyny chińskiej oraz teorii głównych i dodatkowych kanałów. Materac terapeutyczny TIENS liczy 108 punktów energetycznych w wersji jednoosobowej i 156 w dwuosobowej, uwalniających energię magnetyczną, energię podczerwieni oraz jony ujemne (aby komórki ciała prawidłowo funkcjonowały i były odpowiednio dotlenione). Ponadto produkt zawiera włókna z ujemnymi jonami oraz naturalne bambusowe włókna węglowe. Dopasowane do kształtu ludzkiego ciała Materace terapeutyczne TIENS, są opracowane z myślą o zachowaniu równowagi biologicznego pola magnetycznego człowieka, łagodzeniu zmęczenia, poprawie snu, zwiększeniu odporności i uzupełnianiu innych funkcji. Dzięki nim otrzymujemy zapas energii na 24 godziny. Spokojny sen, wspomagający serce i ciało, to łatwy sposób na poprawę zdrowia!
W dodatku zawsze modny klasyczny wygląd sprawia, że Materac zdrowia TIENS pasuje do każdego wnętrza.

prześcieradło fotonoweOfertę uzupełnia Prześcieradło fotonowe Tiens, opatentowany produkt opracowany wspólnie przez Japoński Instytut Badań nad Inżynierią Genetyczną JES, Instytut Badań Funkcjonalnych Politechniki Tianjin oraz Spółkę Tianjin Tianshi. Emituje ono energię fotonu, energię dalekiej podczerwieni oraz aniony, dzięki czemu wykazuje wyjątkowe działanie prozdrowotne.

Dlaczego warto wybrać pościel zdrowotną Tiens?

Poprawia krążenie krwi, poprawia metabolizm, wzmacnia odporność, zapewnia prawidłową pracę serca, poprawia zaopatrzenie ciała w tlen i krew, oczyszcza powietrze. Bez wątpienia poprawi ona jakość Twojego snu i jakość życia !

Materac terapeutyczny - struktura

Zobacz ciekawy film związany z tym tematem:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *